Norsko

Kristiansand

21.06.2016 23:02
Nebo Kristiansund? Tahle dvě města se mi pořád pletou. Jedno leží na jihu a zítra ráno nám z něj odplouvá trajekt, druhé leží o 900 km severněji u Trondheimu a leží na Atlantické panoramatické cestě, kterou jsme si původně také chtěli projet. Od té doby v tom mám guláš. Naštěstí se přes...

Další tvář Norska

20.06.2016 21:56
Ráno nás probouzí norský koncert. Kapky deště bubnují do střechy s kadencí snad ještě rychlejši než má samopal AK47. Čekali jsme to. Předpověd hlásila déšť v celé jižní části Norska. Aspoň jej poznáme i z této stránky. Popravdě, nic moc... Mít takových dní víc, asi by nám z toho hráblo. Zase...

Kazatelna

19.06.2016 23:16
Jak už to tak u nás bývá, ke konci dovolené si vždycky připravíme nějakou tu třešinku na dortu. V Norsku padla nakonec volba na Preikestolen. Do češtiny se to dá volně přeložit jako kazatelna. Jde o kvádrovitý skalní blok, který vystupuje z kolmé stěny nad Lysefjordem. Má rozměry 25x25...

Bergen

18.06.2016 22:38
Původně jsme návštěvu druhého největšího města v Norsku neměli vůbec v plánu. Ale potřebovali jsme trošku upravit program kvůli počasí. Parkování v samotném Bergenu není vůbec jednoduché. Mají tady podobně jako v Praze systém zón a karavan, který měří víc než 7 metrů se na běžné...

Den tunelů a vodopádů

17.06.2016 22:30
Jsme jedenáctý den na cestě. Hrozně to letí. Kilometry postupně přibývají, dnes jsme překonali hranici 3.000. Za dnešní den samotný jsme si připsali dalších asi 260km. Na tom by nebylo samo o sobě nic zajímavého. Ale když k tomu dodáme, že více než 60 z nich jsme dnes strávili pod zemí,...

Nigardsbreen

16.06.2016 23:44
Jak už jsme psali včera, dneska se chystáme k ledovci Jostedalsbreen, konkrétně ke konci jednoho jeho splazu Nigardsbreen. Jostedalsbreen je se svými 487 kilometry čtverečními největším ledovcem na pevninské Evropě. Jeho tloušťka dosahuje až 600 m. Nigardsbreen patří k jeho největším částem, celkem...

Z Geirangeru k ledovci

15.06.2016 23:15
Dnes vstáváme dřív než obvykle, vyrážíme totiž první lodí na vyhlídkovou plavbu po Geiranger fjordu. Tento fjord je 15 km dlouhá větev fjordu Sunnylvsfjorden (26 km), který je vedlejší větví hlavního fjordu Storfjorden. Ten má délku asi 110 km (včetně Geirangeru). Docela mazec… Přestože jde...

Trolí cestou k fjordům

14.06.2016 23:51
Blok procházek po národních parcích středního Norska máme za sebou, tak je na čase, abychom taky provětrali naši dračici. Tím myslím Safiru :-)    Čekají nás dvě panoramatické cesty, mezi nimi trajekt a na závěr velké prádlo a další grilování. Ráno probíhá standardní rutina příprav...

NP Dovrefjell

13.06.2016 20:30
  Do třetice všeho dobrého, aneb třetí národní park ve třech dnech.    Turistický blok tří národních parků jsme zakončili dnes v NP Dovrefjell. Asi v poledne přijíždíme do  osady Kongsvoll a po značené trase se dostáváme do samotného parku. Hned u startu nás varuje...

NP Rondane

12.06.2016 23:20
NP Rondane Druhým národním parkem na našem norském drive listu je Rondane. V plánu máme nějakou kratší procházku na protažení nohou, tentokrát žádný extrémní výkon.  Ráno se probouzíme do slunečních paprsků, ale počasí je tady nevyzpytatelné a může se rychle změnit. Proto využíváme...